top of page

Warmathon en crossen

Afgelopen weekend was weer een vruchtbaar sportweekend. Wellicht had de regen daar iets mee te maken ;-).

Vrijdag nam An deel aan de Warmathon:

Ditmaal heb ik de Warmathon gelopen ten voordele van Sportpret vzw, een organisatie die sportactiviteiten aanbiedt aan kansarme en kwetsbare kinderen.

Ik had een bepaald doel voor ogen maar het parcours was redelijk zwaar met veel wind met als gevolg dat ik het gehouden heb op 11 toertjes van 3,1 km goed voor 34,1 km in totaal en 3e dame in de rangschikking, 17e algemeen.

Zondag was het dan de cross van de VAL in de Lilse Bergen. Voor teamy Fitte en An een eerste deelname aan het VAL gebeuren voor Antwerp Athletics:

Verslag Fitte:

2900m, de korte cross. Na de parcours verkenning voelden de benen super aan. De start was snel zeer snel op het strand. Heb me gegeven, om plekken op te schuiven, wat lukte. Wel 1 ding geleerd op dat niveau is 't aan de jeugd.

Ben 27ste geworden, 1ste mas 45+ als troost. Tijd 10.25min op 2900m.

Wil iedereen bedanken van Antwerp Athletics. For the support. En de prachtige behaalde resultaten vandaag.

Verslag An:

Als een eerste deelname bij de VAL en na de 34 km van afgelopen vrijdag, wist ik niet goed hoe het vandaag zou verlopen. Er waren veel dames aan de start, ondanks het mindere weer.

De start vond plaats in de zandstrook maar voor de rest was het parcours gelukkig uit het zand, behalve dan nog een kleine strook aan de aankomst.

Het startschot ging en iedereen stoof weg. Ik hing ongeveer op 2/3e van het deelnemingsveld, het ging er zeer pittig aan toe. We moesten 3 toeren lopen, in toer 2 en 3 kon ik nog dames inhalen en in de laatste meters nog een dame die ik langer op het oog had.

Ik ben 15e master geƫindigd in 20:22 over 5050m zogezegd maar volgens mij was de route toch iets korter.

Karel heeft gelopen in Dilsen, hierna zijn verslag:

Ondanks de regen was het door de harde ondergrond nog een snelheidswedstrijd zoals gewoonlijk in Dilsen.

De hele wedstrijd gestreden voor de 5de plaats, enkele keren moeten lossen maar uiteindelijk nog in de sprint verloren.

Een snelle spurter ben ik nooit geweest, en zal ik ook niet worden šŸ˜„. Een 6de plaats op 32 deelnemers (3de master 55).


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page