top of page

Sportende teamies

Afgelopen weekend hebben 2 teamies deelgenomen aan een wedstrijd, namelijk Karel aan de cross te Booischot en An aan de Geitencorrida te Wilrijk.

Hierna verslag van Karel:

Cross Booischot (AVZK). Ondanks de regen nog een goed beloopbaar en snel parcours, wel stonden er vele plassen op de renbaan zodat ik na 10 meter al natte voeten had. Als enige moest ik vandaag de eer van VMOL en Team 17 hoog houden. Bijna 60 deelnemers en ook de kwaliteit was aanwezig, het zou moeilijk worden om een goede uitslag te lopen.

Snel maar niet te snel gestart, ongeveer op positie 15 na het verlaten van de renbaan. Iedere ronde plaatsen kunnen goedmaken om als 9de te eindigen. Van mijn categorie een 3de plaats (waar de winnaars van het BK en PK aanwezig waren).

Verstandige en goed ingedeelde wedstrijd waardoor ik met een goed gevoel kon finishen.

Verslag An:

Deelname aan de Geitencorrida te Wilrijk was een "last minute" beslissing want het had al de hele ochtend zwaar geregend waardoor mijn mountainbike tocht met enkele vrienden letterlijk in het water was gevallen.

Ik koos voor de 7500m (er was ook 4500m) omdat langere afstanden mij beter afgaan. Het waren 5 rondes van 1,5 km. Omdat iedereen tesamen startte, wist je in het begin niet wie er de korte of de lange afstand deed. Ik had er geen flauw benul van waar ik zat in de wedstrijd.

Ik was niet te snel gestart, wetende dat het 5 rondes waren. Stelselmatig kon ik lopers inhalen en in de laatste 2 rondes kon ik mijn tempo nog wat opdrijven.

Resultaat 34:14, 1e in mijn categorie en 4e vrouw algemeen. Zeer tevreden.

Dank aan Jan Geudens voor de foto ;-).


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page