top of page

Topteamies!!

Het was weer een fantastisch sportweekend!

Zaterdag waren het de laatste KAVVV pistekampioenschappen waar Fitte, An en Karel aantraden.

Fitte voor de 200m en 3000m, Karel de 200m en 800m en An de 3000m.

Karel vertelt het volgende:

Voor de laatste dag van de kampioenschappen had ik gekozen voor de 200 en 800 meter. Beide afstanden zeker niet mijn specialiteit en dus buiten mijn ā€œcomfort zoneā€. De wind zorgde ervoor dat het moeilijk was om scherpe tijden te lopen, toch niet zo belangrijk op een kampioenschap.

200 m : na een zoals gewoonlijk slechte start toch op snelheid gekomen : 2de M55 800 m : met een 200 meter in de benen Ć©Ć©n van mij beste wedstrijden van het jaar. Meegaan met de kopmannen om op het laatste nog te versnellen : 1ste M55

Resultaat van de KAVVV-kampioenschappen 2018 : 4 titels (veldloop, 400 , 800 en 1500 meter) en 1 tweede plaats (200 meter). Dat kan slechter.

Fitte's verslag:

Vandaag gestart in het 3de weekend van, de kampioenschappen piste en tevens laatste. Op programma : 200m.

Sprint is totaal niet mijn nummer. Gewoon gas geven. Kwam goed uit de bocht en dan finale in ging goud erover en ben dan uitgebold in de laatste 50m. Eindresultaat was zilver šŸ†šŸ„ˆšŸ„ˆ.

Het laatste nummer van de dag 3000m. Goede start met een sterke wind op kop besliste ik niet te zot te doen, volgen. In de beginfase vanaf ronde 4 van te 7 rondes te lopen ben ik beginnen aanzetten en liep nog een zeer sterke finale waarbij ik mijn belagers achter me hield.

Goud šŸ„‡šŸ„‡!! Super tevreden over 3 weekends: 2 x zilver op de 200m en de 1500m 2 x goud op de 3000m en de 10000m

Met dank aan mijn teamys voor het supporten Ook de sponsors: Concap, Proti Balance, Sterkens Playground, Site Effects, Doubdle, Icebug, Kalas.

Last but not least, An met de 5000m:

Van deze 5000m verwachtte ik niet veel omdat ik het merendeel van de week met stramme benen heb gezeten.

Rustig opgewarmd en wat gestretcht en na lang wachten was het eindelijk zover.

Ik wou niet te hard van stapel lopen in het begin, dus besloot om achter 2 concurrentes te blijven. Zoals vorige keren reeds het geval was, lieten die het na anderhalve ronde wat afweten qua snelheid en ben ik erover gegaan en werd niet meer ingehaald. Rondes netjes afgewerkt in 21'54" en nog reserve gehouden voor de halve marathon van zondag in Heist-op-den-Berg.

Ook voor mij waren het zeer geslaagde kampioenschappen.

Zondag was het "Heist loopt". Deelnemende teamies waren Nicolle op de 5 km en An op de halve marathon.

Nicolle heeft na een voor haar moeilijke zomerperiode de 5 km vlotjes gelopen in 32'. Zeer goed gedaan Nicolle, proficiat!

Met de begeleiding van Dennis gaat Nicolle zeker nog ver geraken!

An heeft deelgenomen aan de halve marathon als snelheidstest voor de Berlijn marathon die op 16 september plaatsvindt.

Hierna haar verslag:

De coach had gezegd dat de berg in Heist niet veel voorstelde. Bijgevolg maakte ik daar mijn mantra van want we moesten 2x4 keer de berg oplopen. (2 beklimmingen per ronde en het waren 4 rondes)

De eerste ronde was in principe de "verkenningsronde" waarbij ik trachtte een tempo van 4:50/km aan te houden. De berg ging nog heel vlotjes en ik kon nog lachen en zwaaien naar de supporters Fitte, Suzy en Nicolle.

Vervolgens heb ik iets sneller gelopen en zeker in de bergaf ging het tempo vlotjes naar 4:15/km.

Echter had ik bij het ingaan van ronde 2 een losse veter waarbij ik toch een halve minuut verspeeld heb. Dan maar even terug snelheid maken en in het tempo komen.

De tweede keer de berg op was ook geen probleem, rustig ademhalen en snelheid maken in het dalen.

Wederom vrolijk zwaaien naar de supporters.

Vervolgens ronde 3, daar begon het al wat te pikken in de bergop, ik begon het te voelen in de benen. De bergaf ging gelukkig vlot.

Ronde 4 en laatste ronde, weer die berg op, ik stak nog een dikke duim op naar een dame die de lus al had gemaakt en in de afdaling zat, ik dacht bij mezelf 'daar ben ik seffens ook en dan is het gedaan met klimmen'. Vervolgens nog goed doorgelopen en op het einde nog een sprintje getrokken.

Eindtijd eigen chrono was 1:36:33 en 3e dame. Een superwedstrijd die veel vertrouwen geeft voor Berlijn.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page