top of page

Een prachtig Team 17 sportweekend

Het sportweekend is weeral voorbij en ook ditmaal werden er mooie prestraties geleverd door de teamies.

Zaterdag namen An en Fitte deel aan de KAVVV criteriumcross te Stabroek.

Verslag Fitte:

Cross te stabroek 6.1km, parcours hertekend. Dacht eerst dat ik terug op onze boerenbuiten was šŸ˜‚.

Loodzware omloop in mijn voordeel. Veel power in de benen.Ā 

Een omgeving met beesten en een patattenveld. Bon is ook cross zeker... Opdracht was simpel: plek 2 verdedigen In het klassement. Wat me enorm plezierde is dat de coach er ook was en de stand van zaken kwam waarnemen, Dennis van Confiden. Daardoor was ik extra geprikkeld. De benen waren dik in orde en voelden enorm sterk aan.Ā  Ik ging er snel vandoor om zo druk uit te oefenen op de rechtstreekse concurrent in het klassement. 1ste km door gekomen in 3.33, man tegen man. Van de rest werd er niet meer gesproken. Vol in het rood gelopen, max hs 194.Ā 

Vier rondes in elkaars zog en zo ook naar de finish. Volledig choco.Ā  2de in een tijd 22.48 min op 6.1k (16.1 km/u) en de coach was super tevreden.Ā 

Verslag An:

Criterium cross te Stabroek vandaag gelopen. Aanvankelijk keek ik er niet zo naar uit want was op een patattenveld maar eenmaal aangekomen bleek het er nog iets of wat deftig bij te liggen. Voor de dames wat het 3 km, zoals gewoonlijk in de criteriumcrossen, 2 rondes van 1,5 km. We waren met velen, na de start was het dus kwestie om zoveel mogelijk mee voorin te zitten Ik was goed mee weg, de eerste ronde voelde goed aan, kon al enkele dames voorsteken. Dan gingen we de tweede ronde in waar ik achter een groepje hing, daar ben ik voorbij gelopen, maar echter in de laatste rechte lijn haalden nog 2 van deze dames mij in, weliswaar van een andere leeftijdscategorie. Mijn eindtijd was 12:40 en ben 2e dame in categorie 35 + onder het goedkeurend oog van de coach Dennis Francken van Confiden waarvoor dank.Ā 

Teamy Karel heeft het beste van zichzelf gegeven op d3 Warandeloop Tilburg op de Beekse Bergen:

Op het parcours waar het EK plaats heeft dit jaar met de VMOL-masters aan deze topwedstrijd meegedaan. Lange start, enkele zandstroken, boomstammen en vele korte nijdige hellingen met draaien en keren in het bos......een omloop waar nergers 'gerust' kon worden.

Goed gestart zonder echt diep te gaan zorgde ervoor dat ik in 3de positie van de M55 de eerste hindernissen nam. Daarna opgeschoven naar plaats 2 tot halverwege de wedstrijd. Een plaatsje moet prijsgeven maar tot een halve ronde van het einde gevochten om de tweede plaats.Ā 

De laatste honderden meters moest ik mijn meerdere erkennen maar heel blij met mijn totaal onverwachte 3de plaats in deze sterk bezette wedstrijd.Ā 


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page