top of page

Een koud sportweekend

Kou noch regen houden ons tegen...

Afgelopen weekend hebben weer enkele teamies het beste van zichzelf gegeven, Karel nam zondag deel aan de Sylvestercross te Reusel (Nederland), hierna zijn verslag:

L'Avant Sylvestrecross te Reusel.

Deze week even de grens over om te crossen. Een parcours volledig in de bossen met een echte heuvelzone (nijdige klimmetjes en afdalingen). Op voorhand wist ik al dat het zwaar ging worden met de heuvels, enkele gladde bochtjes en vooral de voor mij te lange afstand voor een cross (7780 meter).

Vlot gestart met een goed gevoel kunnen lopen, wetende dat een podiumplaats erin zat. De laatste ronde was er zoals verwacht teveel aan maar kon het tempo iets laten zakken zonder een plaats te verliezen.

Een mooie 2de plaats bij de masters55 op een volledig Belgisch podium in Nederland.

An nam zaterdag deel aan de KAVV Cross Marcel Pickup te Brasschaat, hierna haar verslag:

Hier keek ik naar uit, cross te Brasschaat, deed me eventjes terugdenken aan de halve triathlon in juni toen ik daar ook gelopen heb.

Het was koud dus verstandig gekleed in laagjes. We moesten gelukkig niet al te lang wachten voordat we mochten starten.

Ik was goed mee weg en kon stelselmatig inhalen. Echter had ik mij wat vergist wat het aantal toeren betrof want na 2 toeren dacht ik dat we er waren en was dus goed tempo aan het maken, maar toen bleek dat er nog een toer gelopen moest worden. Het gevolg was dat mijn tempo wat slinkte, zeker op het stuk met al die bladeren.

Uiteindelijk ben ik 2e in mijn categorie geƫindigd in een tijd van 15:35 over de afstand van 3325m. Niet mijn beste cross, maar het was wel plezant en daar doen we het tenslotte ook wel voor ;-).


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page