top of page

Dubbel crossweekend, 2x2 = 4

Een dubbel crossweekend is het geweest voor teamies Fitte en An.

Zaterdag KAVVV cross te Zandhoven, zondag clubkampioenschap op Antwerp Athletics.

Eerst en vooral Zandhoven:

Teamy An:

Cross te Zandhoven, echt crossweer was het, regen en nog eens regen.

Samen met onze vriend Guido Hertogs hebben we de parcoursverkenning gedaan en het lag er vrij goed bij.

Start dames was om 14u30, had net op tijd opwarming gedaan.

Het startschot ging en ik schoot mee snel weg in de kopgroep want ik wou geen achterstand oplopen van in het begin.

Ik liep in de eerste ronde rond de 6e plaats en zoals gewoonlijk kon ik in ronde 2 nog enkele dames inhalen. Echter sprintte de laatste dame die ik had ingehaald mij nog voorbij net voor de finish. Het voelde heel vlot aan.

Uiteindelijk resultaat 4e algemeen, 2e in mijn categorie in een tijd van 12:23 op 3000m.

Teamy Fitte:

De 1ste cross van het weekend te Zandhoven 6000m. De weergoden waren ook van de partij, veel regen om een heerlijke namiddag te crossen. Een parcours technisch onderlegd. Eens de benen opgewarmd en op spanning stonden had ik een snelle start en goed gevoel direct. De snellere jongens Wouters Chris en van Averaert bram gingen er met 2 sterk door. Zelf kon ik op respectievelijke afstand mijn plek garanderen. Mooi 3de geworden, mede dankzij coach Dennis Francken. Het geeft me vertrouwen voor morgen 2de cross aan te vatten te Deurne.

Zondag namen we deel aan het clubkampioenschap te Antwerp Athletics:

Teamy An:

De eerste officiƫle aantreding op Antwerp Athletics vond vandaag plaats. Het was een fijn weerzien met Elke, een topatlete die we kennen van de crossen.

Om 14u30 verkenden we eerst gezamenlijk de te lopen toer. Dames moesten 2 toeren buiten lopen, heren 1 toer op de piste en dan 3 toeren buiten.

De start werd gegeven om 15u door de voorzitter Peter Fisher.

Ik kon toch weer redelijk snel starten en liep zo een stuk achter Elke aan die perfect de weg aanwees ;-).

Heb mijn tempo goed kunnen aanhouden, ook in de 2e ronde. Sommige stukken waren wel wat modderig zodus heb ik wel ietske trager gelopen dan gisteren in Zandhoven.

Uiteindelijk was ik 2e dame achter Elke en 1e in mijn categorie in een tijd van 12:54 op 3000m.

Ik mag zeer tevreden zijn van het afgelopen wedstrijdweekend.

Dank aan coach Dennis Francken voor de uitstekende begeleiding!

Teamy Fitte:

2de cross in evenveel dagen te Deurne club kampioenschap 5000m. Na gisteren een 3de plek te Zandhoven stond ons vandaag weerom een prachtig parcours voor ons klaar. Ook het schitterende weer uiteraard was van de partij. Goede opwarming de concurrentie eens bekijken. De start ging en de haas van dienst Kevin Kennis gaf het tempo aan (3:31). en ging strak door waardoor we direct vol aan de bak moesten gedurende 3 rondes. Ik kon het tempo niet blijven volgen van mijn crossers. In ronde 2 zat ik alleen met de kop in zicht en de eerste achtervolger zat voldoende achterstand. Blijven tempo maken en onder druk zetten, kwam nog terug maar niet genoeg en werd 2de achter Gino Steemans. Coach Dennis Francken zei gisteren nog zondag ben je nog beter en zo geschiedde. Super content over de 2 dagen.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • De Fitte - Facebook
bottom of page